Kun je het gewenste product of oplage niet vinden? Vraag direct een offerte aan.

Brochures

Promotie om nog eens door te bladeren!

trustpilot logo
trustpilot stars 8.4

Een brochure maken? Zo krijg je de aandacht!

Opvallen tussen de concurrentie is voor veel bedrijven een steeds grotere uitdaging. De nieuwe digitale mogelijkheden groeien elke dag waardoor het steeds moeilijker wordt om een breed publiek te trekken. Maar dit is geen reden om ontmoedigd te raken. Soms is de simpele oplossing juist hetgeen dat een marketingcampagne succesvol kan maken. Wil je een brochure maken en toch opvallen? We helpen je graag op weg met wat tips.

1. Doe wat je belooft: Als je een betrouwbare bron wilt zijn, dan moet je weten wat je doet. En doe het goed. Nakomen wat je belooft is de basis voor een goede klantervaring - en bovendien enorm waardevol. Als je klanten onder de indruk zijn, is de kans groot dat ze jou zullen aanraden bij vrienden, familie en collega’s.

2. Brainstormen gaat voor ontwerpen: Wat valt je op in je dagelijkse gang van zaken? Als je dit onthoudt wanneer je jouw marketing strategie gaat bepalen, ben je al een stap dichterbij. Of het nu om visitekaartjes gaat of om uitgebreide brochures, als je inzicht hebt in je strategie, heb je al een stap voor in de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Verwerk dit in tekst en beeld voor de grove opzet voor je design.

3. Zoek plaatsen voor je promotie: Stel je voor: je wilt jouw nieuwe sportschool promoten door middel van geprinte brochures. Dan helpt het niet als je deze in een ‘all you can eat’ restaurant neerlegt. Weten voor wie je adverteert helpt je bepalen welke locaties geschikt zijn om je service te promoten. Als jouw brochures op de juiste plaats liggen dan wordt je sneller opgemerkt door de juiste doelgroep. Bijna altijd is het neerleggen van een brochure gratis als je het netjes vraagt.

4. Ken je merk: Ken je dat gevoel van frustratie als je door bergen informatie hebt moeten spitten om antwoord te krijgen op hele simpele vragen? Datzelfde gevoel kan je voorkomen door voor jezelf kort en bondig uit te schrijven wat je merk precies doet. Structuur in je marketinguitingen doet wonderen, of het nu gaat over posters, flyers of spandoeken op een beurs of gewoon in het dagelijks leven.

5. Promoot onderweg: Het bezoeken van evenementen en conferenties wordt vandaag de dag vaak onderschat door startende bedrijven. Maar in een online wereld is offline zichtbaarheid des te belangrijker! Enkele uren doorbrengen met andere professionals op een beurs doet wonderen voor je kennis en marktinzicht. Beurzen en evenementen zijn een gemakkelijke manier om jezelf onder te dompelen in relevante informatie en een betere kennis te krijgen van je klanten en trends. Hier breid je jouw netwerk niet alleen uit, maar test je gelijk de brochure. Krijg feedback en verzamel visitekaartjes van belangrijke spelers.

Boekje maken: een gemakkelijke manier om jouw verhaal te vertellen!

Weet je nog wanneer je voor het laatst een saai stuk hebt gelezen? Dat moment wanneer je woorden en zinnen door elkaar haalt en begint te denken aan je boodschappenlijstje? Bij een boekje maken moet je dat gevoel absoluut vermijden voor je lezer, maar helaas worden er nog veel beginnersfouten gemaakt.
Is je brochure opengeslagen door iemand? Schouderklopje voor jou want het begin is er; je hebt diegene zijn interesse gewekt! Dit is dé kans om diegene te informeren over jouw product of service, dus zorg ervoor dat je brochure het waard is om verder door heen te bladeren.
Een belangrijke pagina voor de brochure is de inhoudsopgave. Helderheid moet je nastreven, dus sla je niet blind op standaard titels als introductie, achtergrond en andere standaard termen. Een goed alternatief is om je lijst uitdagend te maken en titels te gebruiken die je lezer direct de juiste informatie geeft en ze ook direct naar deze informatie leidt.

Het doel is om te informeren en je lezer mee te nemen in je verhaal. Laat de lezer snel inzien waarom jouw producten of diensten waardevol voor hen zijn. Zorg voor een persoonlijke stijl in je brochure. Focus je manier van schrijven op een type persoon in plaats van meerdere groepen. Op die manier weet je zeker dat dit de juiste doelgroep aanspreekt.
Je bedrijf goed omschrijven zorgt ervoor dat jouw klant beter begrijpt waar jouw bedrijf, product of dienst voor staat. Dit heeft nog meer effect als je elk kenmerk van je bedrijf combineert met een voordeel. Omschrijf duidelijk welk voordeel je klant uit jouw bedrijf kan halen.

Je ziet soms dat bedrijven zichzelf wat ongelukkig beschreven hebben. Je wilt vaak meer vertellen dan nodig is. Je hebt meer succes als je klant zich kan inleven in jouw product. Als je de juiste snaar weet te raken bij je lezer, wordt je brochure pas echt bruikbaar. Je brochure geeft de juiste informatie en zal sneller bewaard worden. En met geluk zelfs doorgegeven worden aan anderen. Tot slot, elk goed verhaal lokt een reactie uit. Dus zorg ervoor dat je bereikbaar bent om reacties van je klanten te verzamelen. Een telefoonnummer, email of adres, zolang de interesse van je klanten maar omgezet kan worden naar actie.

Ontdek de voordelen van brochure drukken - en pluk de vruchten!

Onze brochures en boekjes zijn in allerlei soorten en maten verkrijgbaar, maar elke soort heeft een eigen stijl en uitstraling. Zorg ervoor dat je een brochure kiest die bij jouw boodschap past. Dan wordt bestellen gemakkelijker.

1. Geniete brochures zorgen ervoor dat jouw brochure netjes bij elkaar gehouden wordt. Vaak met 2 of meerdere nietjes in de vouwlijn, praktisch onzichtbaar. Geniete brochures komen van pas bij bedrijven die meerdere producten en diensten verkopen. Een gebundelde brochure past perfect bij deze vorm van promotie.
2. Garenloos gelijmde brochures hebben een stevig gelijmde rug. Deze nette afwerking geeft een professionele look aan jouw brochure. De perfecte manier om jouw informatie te presenteren aan je klanten. Bijkomend voordeel is dat deze brochure minder snel wordt weg gegooid; ideaal om op de boekenplank te plaatsen, altijd in het zicht!
3. Brochures met oognieten zijn perfect om jouw informatie mee te nemen naar je klanten én te presenteren. Door de uitstekende nietjes passen ze perfect in een ordner. Door gebruik te maken van verschillende typen papier kan je jouw brochure helemaal afstemmen naar jouw wensen.
4. Hardcover boeken stelen pas echt de show. Perfect om jouw portfolio te presenteren of je bedrijfsdoelen en resultaten te beschrijven. Dit boek leent zich bij uitstek voor een persoonlijke touch, of je nu je beste werk wilt presenteren of jouw collega’s een mooi boek vol herinneringen wil mee geven. Dat is pas naamsbekendheid met klasse en stijl!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En profiteer van aanbiedingen en deals!

Drukzo
  • Certificaat Thuiswinkel Waarborg
  • Certificate Ecommerce Europe Trustmark
  • Ideal
  • Paypal
  • master
  • American Express
  • Mastercard
  • Klarna