Marketing
Zes Spookachtige Halloween Marketing Campagnes
Het feestseizoen is begonnen, en het is tijd om te griezelen want het is bijna Halloween! Het beste feest voor een enge outfit, heel veel snoep en een geweldige kans om je vrienden bang maken! Wees creatief en heb de beste outfit van het Halloween feest đ
Dit kan je ook toepassen op je merk. We hebben 6 griezelige voorbeelden voor je verzameld hoe je deze feestdag kunt gebruiken om leuke, creatieve en relevante marketing campagnes te maken. Zorg dat je merk als âbest dressedâ opvalt dit jaar!
Nummer 1.
Deze Mr Kipling âTrick or Treatingâ advertentie van oktober 2014 is een klassiek voorbeeld van hoe het creatief zijn kan resulteren in een super effectieve and sterke boodschap voor je merk met Halloween. De advertentie was speciaal bedacht voor een print product, en we vinden dit een geweldig ontwerp voor een griezelige poster! Wil je je eigen griezelige posters?Â
Nummer 2.
Heineken is altijd in topvorm als het aankomt op Halloween campagnes, en een van onze favoriet is de âHalloween Handâ campagne van 2010. Met een aantal simpele aanpassingen hebben ze van dit normaal bierfles een creatieve Top-of-Mind campagne gemaakt. Wil jij ook je eigen Halloween flesjes, met gepersonaliseerde stickers?Â
Nummer 3.
Nogmaals, de eenvoudigheid staat centraal bij deze Halloween advertentie van McDonaldâs. Het merk en de feestdag zijn beide makkelijk te herkennen, met de ketchup (als dat het isâŠ) die het verbindt. Dit is weer een voorbeeld van hoe trouw blijven aan je merk en het eenvoudig houden zorgt voor een geslaagde Halloween campagne. Bedruk je eigen griezelige Halloween voedselverpakkingen.
Nummer 4.
Guinness was op zoek naar een manier om hun merk te promoten voor Halloween, en gaven gratis schaduw onderzetters weg bij elke bestelling. Het resultaat? De nieuwsgierigheid dreef de verkoop omhoog, en de onderzetters waren cool genoeg om aan het eind van de nacht mee naar huis te nemen! Een groot succes! Word creatief en bedrukt je eigen Halloween bierviltjes.
Nummer 5.
Dit is een manier om iedereen bij je Halloween campagne te betrekken! Deze tafelkaarten zijn onderdeel van een campagne van JĂ€germeister. Ze dagen klanten uit om zich te verkleden en Halloween te vieren met een âdead cold shot of JĂ€germeisterâ, met de kans om een zombie battle experience te winnen. Betrek je klanten, geef ze de kans een prijs te winnen en jouw merk zal nog lang nadat van de pompoenen soep is gemaakt blijven hangen. Bedruk je eigen griezelige tafelkaarten.
Number Six
In de geschiedenis van Halloween campagnes moet deze bespottende campagne gezien worden als een van de beste. Burger King gebruikte de slogan “Come as a clown, eat like a King” om McDonald’s te bespotten, en met behulp van de hashtag #scaryclownnight moedigden ze klanten aan om gekleed als enge clowns langs te komen en een gratis whopper burger te ontvangen. De campagne was een groot succes, en de strijd tussen McDonald’s en Burger King gaat nog altijd door… Bedrukt je eigen enge raamstickers.