Win De Loyaliteit Van Je Klanten Met Slimme Bedrukte Notitieblokken

Win De Loyaliteit Van Je Klanten Met Slimme Bedrukte Notitieblokken

Bedrukte notitieblokken zijn een geweldige manier om ervoor te zorgen dat je altijd in de gedachten van je klanten zit. Normaal gezien is een notitieblok voorzien van een logo, strapline en basis contactgegevens. Het kan gebruikt worden om een meer persoonlijke connectie te maken met een extra slim ontwerp.

Voeg vorm toe aan functionaliteit

Het telefonische bericht waar je net een notitie van maakt, met ruimte voor naam en nummer van de beller, het tijdstip van het gesprek en andere belangrijke informatie. Dit soort zaken zijn nooit uit de mode geraakt. Je kunt deze aanpak toepassen op allerlei taken. Leg de jouwe specifiek uit voor één taak, waarbij je het ontwerp en de tekst van persoonlijkheid voorziet. Waarom voeg je niet een ”Reward” veld toe aan de onderkant van elke takenlijst? Of een foto van een kopje koffie?

Denk digitaal

Digitale communicatie is hier en geeft vorm aan de manier waarop we ons uitdrukken. Voor velen van ons is digitale communicatie de hart van het bedrijf, dus waarom reflecteer je dat niet? Veel leuke ontwerpen kunnen tekstspreuken gebruiken en online acroniemen zoals OMG, LOL of IMHO. Hierdoor voeg je een leuke tech twist toe. Misschien kun je zelfs emoji’s gebruiken!

Standaard rechthoekige papierformaten stellen zonder moeite ook een computer- of smartphone scherm voor. Ontwikkel dit thema door een ”user interface” te creëren die je notitieblok doet integreren met de 21ste eeuw.

Speel in op het dagdromen

We weten bijna zeker wel dat je personeel zich niet verveelt, maar sommige van je klanten misschien wel? Zet dit in je voordeel! Gebruik afbeeldingen of contouren om mensen aan te spreken. Misschien kun je je notities met cupcakes omranden of met de contouren van een biertje? Of waarom gebruik je niet een achtergrondkleur die samenhangt met zon en reizen? Natuurlijk wel alleen de pagina bedekken als het subtiel genoeg is om op geschreven te worden.

Bedenk wat relevant kan zijn voor je eigen bedrijf en de relatie die je wil ontwikkelen met klanten – wat zou hun leven makkelijker maken of hun werkplek opvrolijken? Je designer heeft waarschijnlijk wel wat ideeën klaarliggen en weet hoe je jouw stijl kan uiten.