Top 4 guerilla marketing ideeën voor op een vakbeurs

Top 4 guerilla marketing ideeën voor op een vakbeurs

Als je genoeg hebt van steeds hetzelfde doen op vakbeurzen, is het de hoogste tijd om het roer om te gooien. Plan een brainstorm sessie in en kom op ideeën om indruk te maken op klanten. Guerrilla marketing kan precies zijn wat je nodig hebt, maar waar begin je? Wij hebben voor jou de top 4 guerrilla marketing ideeën op een rij gezet om je te inspireren voor de volgende exhibitie:

1. Stickers zijn je beste vriend

Guerilla marketing gaat om het doen van iets grandioos puur voor het effect, maar je kan natuurlijk niet de helft van je marketing budget aan dit gigantische idee uitgeven. Hoe zorg je ervoor dat er een balans zit tussen de impact en de prijs? Gebruik stickers. In plaats van je hoofd te kraken over het budget en proberen om een manier te verzinnen om jouw guerrilla marketing idee erin te passen, kan je een manier vinden om jouw idee uit te voeren met stickers.

Check deze geweldige guerrilla marketing campagne van Skoda. Ze hebben stickers gebruikt om op de achterkant van elke stoel in het theater te plakken. Het is een goed idee, vooral als je een speech houdt bij een exhibitie. Dé manier om de aanwezigen te verrassen.

Bron: https://www.adsoftheworld.com/media/ambient/skoda_have_you_ever_been_into_a_skoda

2.Meubels in overvloed

Ten eerste, als je nog niet hebt gedacht om meubels bij je beursstand te plaatsen, denk er dan nog een keer over na en check ons artikel met 10 manieren om mensen naar je beursstand te trekken. Mensen zullen een plek om te zitten erg waarderen na een lange dag door alle beursstands gespeurd te hebben.    

Bron: http://theinspirationroom.com/daily/2008/nivea-cellulite-couch/

Ten tweede, gebruik je meubels voor marketing! Er zijn zo veel manieren om dit te doen. Ons persoonlijke favoriet is NIVEA en hun “goodbye cellulite” campagne. Slimme manier om meubels in je marketing campagne te verwerken.

3.Simpel en scherp

Soms heb je geen grandioos plan nodig om merkbekendheid te vergroten. Op vakbeurzen is er iets dat alle aanwezigen wel zullen waarderen, namelijk een tas waar ze alle promotie materialen van vorige stands in kunnen doen. Wees degene die ze daarin helpt, maar doe het in stijl.

Creëer een design voor je tassen dat er echt uit springt. Zo een design zal zeker de aandacht van aanwezigen trekken, zelfs als ze niet naar jouw beursstand zijn gekomen. En, nog beter, mensen dragen deze tassen mee naar huis, wat betekent dat mensen buiten de exhibitie ook blootgesteld worden aan jouw design. Raak geïnspireerd door deze merken die de hamer op zijn kop hebben geslagen met hun goodie bag designs:

Lipton’s TEA bag Bron: https://www.adsoftheworld.com/media/ambient/lipton_carry_bag
Bulgaars bier merk Shumensko heeft een papieren tas gemaakt dat op een krat bier lijkt. Bron: http://adsarchive.com/shumensko-beer-crate-bag/

4. Super stands

Als je zin hebt in iets waar mensen helemaal ondersteboven van zullen staan en waar ze nog lang na de beurs over is over zullen praten, design dan je hele beursstand in een grandioos thema. Neem Adidas’ pop-up shop bijvoorbeeld, dit zou ook heel goed werken als beursstand. De hele shop is vormgegeven als een schoenendoos.

Bron: https://designtaxi.com/news/355902/An-Adidas-Pop-Up-Store-That-Looks-Like-A-Giant-Shoebox/

Een idee zoals deze zal er niet alleen voor zorgen dat mensen naar je beursstand komen rennen, maar het spoort ze ook aan om foto’s te nemen en dat kan er voor zorgen dat je misschien wel viral gaat.

Welk idee is jouw favoriet? Als je een keer een guerilla marketing project hebt gedaan, stuur ons foto’s! Wij willen ze graag zien.