Top 4 Gedrukte Promotiemiddelen bij een Digitale Marketingstrategie

Top 4 Gedrukte Promotiemiddelen bij een Digitale Marketingstrategie

Je hoeft niet langer na te denken over wat beter is: digitale marketing of offline marketing. De geweldige mogelijkheden van de online wereld kun je namelijk combineren met de mogelijkheden van print. Het is een win-win situatie.

Als je niet helemaal zeker weet hoe je een goed samenhangende campagne opzet met beide methodes, kun je je inspiratie halen uit de volgende voorbeelden:

Waar Is Mijn Kind?

Wie houdt er nu niet van het strand? Een essentieel onderdeel van de zomerervaring is zonnebrand. Als je een mooi kleurtje wilt en niet wilt verbranden, is het natuurlijk belangrijk jezelf goed te beschermen.

Nivea weet wel hoe ze kinderen zonnebrand moeten verkopen. Iedereen weet hoe graag kinderen direct de zee in willen rennen zodra je een voet op het strand zet. Dat enthousiasme zorgt nog wel eens voor bezorgde ouders, die bang zijn hun kind uit het oog te verliezen. Nivea biedt de oplossing voor die situatie aan.

Ze verzonnen een advertentie, met daarin een kleine chip. Je kunt een klein stukje van de advertentie uit het tijdschrift afscheuren en als een polsbandje bij je kind omdoen. Je maakt verbinding met je telefoon en weet vervolgens altijd waar je kind is, zodat jij met een gerust hart je zonnebrand kunt bijwerken.

Een ontzettend creatieve manier om digitaal en print met elkaar te combineren. Goed gedaan, Nivea!

Krabbel een Eind Weg

Luister naar je klanten! Dat is precies wat Starbucks heeft gedaan. Rond 2014 werd het een trend om foto’s te delen op sociale media van je Starbucks beker met daarop een krabbel.

Dus hoe reageerde Starbucks? Ze veranderden de trend in een contest, de #whitecupcontest. Ze moedigden klanten aan om iets te tekenen op de beker en de creaties met die hashtag te delen. Ze kregen meer dan 4000 reacties, waarmee het een erg succesvolle campagne was.

Als je dus to-go cups of andere papieren producten hebt, kun je je klanten aanmoedigen om er iets creatiefs mee te doen na gebruik.

Emojis Gone Bananas

Je kunt er niet meer onderuit. Emoji’s zijn een onderdeel geworden van de populaire cultuur en moderne communicatie. 20th Century Fox doet mee aan de trend met een slimme banner actie voor de Deadpool film. Deze strategie heeft op meerdere vlakken impact.

Hoewel het in principe gaat om traditionele print marketing, is het een uiting die als vanzelf werd opgepikt door voorbijgangers en zo op internet terecht kwam. Hierdoor werd een print reclame, zonder daarvoor zelf te hoeven betalen, ook een digitale campagne.

Verhuizen?

In Canada, en met name in Montreal, is er een specifieke dag waarop mensen massaal verhuizen. In een poging reclame te maken voor hun merk, deelde IKEA gratis dozen uit aan alle inwoners op deze dag. Hoewel deze actie al succesvol was, besloot IKEA er nog een schepje bovenop te gooien door iets te toe te voegen aan de dozen. Ze besloten de dozen eruit te laten zien als meubels. Zo konden mensen de dozen gebruiken om te testen hoe bepaalde meubels in hun huis zouden staan alvorens ze te kopen. Mensen vonden het leuk om deze dozen te delen op sociale media, waardoor het een uitstekende campagne was voor het bedrijf.

Print marketing kan de kers op de digitale marketingtaart zijn. Een samenhangende marketingstrategie die zich spreidt over verschillende type media zullen je merk er echt tussenuit laten springen. We hopen dat je de juiste inspiratie hebt gevonden voor jouw creatieve marketingstrategie.