Hoe Val je op Met Buitenreclame?

Hoe Val je op Met Buitenreclame?

Niet alleen je plantjes groeien goed in de buitenlucht, je merk kan dat ook. Met zoveel concurrentie in de markt ben je als ondernemer constant bezig om jezelf in de kijker te spelen. Met buitenreclame als een onderdeel van jouw marketingstrategie zorg je dat je de aandacht pakt en vasthoudt.

Het is voor veel ondernemers moeilijk om op te boksen tegen bedrijven met meer middelen die bijvoorbeeld billboards kunnen betalen. Er zijn echter veel dingen die je kunt doen om op te vallen met andere typen buitenreclame. Hier zijn een aantal manieren om de show te stelen:

Kijk Naar wat de Concurrentie Doet

Hoewel je hierdoor niet per se wordt opgemerkt, kan marktonderzoek je een voorsprong geven in de marketingwereld. Zo kom je erachter wat voor buitenreclame strategie jouw concurrent gebruikt, wat wel en niet werkt en waar de ruimte ligt voor jou om toe te slaan.

Houd het Simpel

Het is belangrijk dat buitenreclame, of het nu een spandoek of reclamebord is, in minder dan tien seconden de boodschap overbrengt. De meest effectieve buitenreclame brengt de boodschap in twee tellen over.

Maak Handig Gebruik van Kleur

Kleurgebruik is een van de makkelijkste manieren om de aandacht te trekken. Verschillende kleuren staan voor bepaalde stemmingen en emoties. Het is belangrijk om opvallende kleuren te gebruiken die tegelijkertijd goed bij de merkidentiteit passen.

Een Dag Niet Gelachen…

Een van de meest effectieve manieren om opgemerkt te worden is door humor te gebruiken. Dat kan heel makkelijk door bijvoorbeeld een klein woordgrapje te maken. Mensen zullen je grap herinneren en delen met anderen. Zorg wel dat de grap door iedereen te begrijpen is. Als mensen het niet begrijpen, zorgt dat natuurlijk alleen maar voor verwarring.

Kies de Perfecte Plek

Om zeker te weten dat jouw vlag, spandoek of reclamebord door velen wordt gezien, kies je voor een drukke omgeving om je buitenreclame te plaatsen. Dit is wellicht duurder en je zult moeten concurreren met meer bedrijven, maar de kans om meer klanten te trekken is ook groter.

Om dingen interessanter en leuker te maken, kun je proberen om je buitenreclame te plaatsen op plekken waar ze niet per se reclame verwachten. Stickers op de grond of spandoeken aan een brug zijn hier perfecte voorbeelden van. Het verrassingseffect zal zorgen dat mensen jouw merk zullen onthouden.

Meer Reclame, Meer Bereik

Een van de belangrijkste doelen van marketing is het verhogen van de merkzichtbaarheid. Het is niet genoeg om een groot spandoek op te hangen in een drukke straat als je wilt opvallen. Je zult dit moeten aanvullen met vlaggen, stoepborden of zelfs stickers. Denk in meervoud – één vlag heeft misschien geen grootse impact, maar vijf vlaggen zullen zéker opvallen!

Laat je Creativiteit de Vrije Loop

Gebruik guerrilla marketing met verschillende soorten marketingmiddelen. Het kan zo simpel zijn als het plakken van stickers van bierflesjes om jouw biermerk te promoten. Je wordt zo niet alleen opgemerkt,  het wordt ook een leuke ervaring die een onuitwisbare indruk maakt.

Zorg Voor Interactie

Een andere creatieve manier om buitenreclame te gebruiken is door te streven naar interactie. Een goed voorbeeld van interactieve marketing is toen Sprite douches plaatste op een openbaar strand, zodat je kon douchen met frisdrank in plaats van water. Interactieve marketing zoals dit zorgt ervoor dat je de aandacht zowel online als offline trekt.

Create interactive advertising | How to Get Noticed with Outdoor Advertising

Nu is het tijd om creatief te zijn en te zorgen dat jouw merk wordt opgemerkt door de rest van de wereld!