Marketing, Producten, Verpakkingen
Hoe Gebruik je Verpakkingen om Jouw Merk te Bouwen?
De verpakking van een product is vaak de eerste aanraking die klanten hebben met jouw merk. Het grijpt de aandacht, zet de fantasie aan het werk en speelt een belangrijke rol in het verleiden van de consument om jouw product te kopen. Het geeft een kleine impressie van het product en helpt bij het neerzetten van jouw merkidentiteit.
Dit is waarom bedrijven zoveel tijd, geld en research investeren in hun verpakkingen. Mensen waarderen doordachte ontwerpen. Het geeft ze het gevoel dat jouw bedrijf geeft om hun uitpakervaring. Mensen houden van merknamen en laten graag zien dat ze merk kopen.
Dus hoe kun je creatieve merkverpakkingen gebruiken om aan jouw merk te bouwen? Volg deze vijf stappen!
1. Introduceer Jouw Merk
Verpakkingen bedrukken is een snelle en eenvoudige manier om mensen te vertellen wie jij bent als merk, waar je waarde aan hecht en wat je onderscheidt van de concurrentie. Het presenteren van jouw product op een frisse manier zal zeker de interesse van potentiële klanten trekken!
Het is de eerste manier waarop klanten jouw merk zien. Vertel daarom wie je bent en geef een goed idee van wat ze van je kunnen verwachten.
2. Overtuig
Creatieve en oogverblindende productverpakkingen hebben de kracht om mensen tot kopen aan te zetten. Wanneer iemand een beslissing moet maken tussen twee vergelijkbare producten, zullen veel consumenten onbewust een keuze maken op basis van de verpakking.
3. Communiceer
Voeg informatie toe over de ingrediënten, voedingswaardes, voordelen van consistent gebruik, de houdbaarheidsdatum en andere dingen die mensen moeten weten over jouw product.
Zorg dat je op de hoogte bent van relevante verpakkingssymbolen voor jouw merk en product. Als jouw product bijvoorbeeld veganistisch is, moet je natuurlijk het veganistische logo op jouw verpakking zetten.
4. Creëer een ervaring
De verpakking is een groot onderdeel van de klantervaring. Een paar schoenen ontvangen in een mooie canvas tas of een stevige matte schoenendoos voelt een stuk beter dan wanneer je een saaie kartonnen doos krijgt.
Geef jouw klanten de juiste merkervaring. Het opleuken van de verpakking is een goedkope manier die een groot verschil kan maken voor de klantervaring en de uiteindelijke indruk van jouw merk.
5. Bouw jouw merk
Er is niets zo effectief als een plank vol met bedrukte verpakkingen van jouw merk om te zorgen voor meer herkenbaarheid en zichtbaarheid. Zorg dat jouw merk opgemerkt wordt bij nieuwe klanten en dat je bestaande klanten veranderen in loyale klanten.
Wat het ook is, het stijlvol verpakken van jouw product betaalt zich altijd terug.