Het marketingmateriaal dat elk nieuw bedrijf nodig heeft om te starten!

Het marketingmateriaal dat elk nieuw bedrijf nodig heeft om te starten!

We moeten allemaal ergens beginnen! Als nieuw bedrijf heb je mogelijk nog niet genoeg middelen om te besteden aan uitgebreide promoties als onderdeel van je marketingstrategie. Dat betekent echter nog niet dat jij je merk helemaal niet kunt promoten.

Hier zijn de marketing benodigdheden die jij nodig hebt om aan de slag te gaan met het promoten van je nieuwe merk:

Logo

Voordat we beginnen, moet je het merk goed hebben. Een logo is een van de meest waardevolle aspecten van je bedrijf. Het is een afbeelding die mensen helpt om jou te herkennen en je merk te onderscheiden van je concurrenten. Als gezicht van je bedrijf laat jouw logo ook zien wie je bent en waar je voor staat.

Een goed ontworpen logo, samen met een sterke merkidentiteit, is de bouwsteen van je marketing. Het helpt bij het ontwerpen van je marketing- en branding materiaal, je online en offline promoties en is onmisbaar voor eventuele merchandise. Je logo helpt bij het bepalen welk soort kleuren, lettertypen, afbeeldingen, stijl en gevoel jij voor jouw merk wilt gebruiken.

Je kunt ervoor kiezen om je eigen logo te ontwerpen met behulp van verschillende ontwerpprogramma’s, zoals Adobe Illustrator en online logo makers. Als je niet thuis bent in ontwerpen, is er ook de mogelijkheid om een grafisch ontwerper in te huren om jouw logo te maken.

Visitekaartjes

Of je nu een online of offline bedrijf hebt, je kunt niet zonder visitekaartjes. Het zijn handige en budgetvriendelijke marketingmaterialen die gebruikt worden tijdens netwerkevenementen, zoals beurzen en congressen.

De meest effectieve visitekaartjes bevatten niet alleen al jouw essentiële zakelijke details, maar hebben ook een ontwerp dat consistent is met je branding.

Dit kosteneffectieve marketingproduct voor nieuwe bedrijven helpt de aandacht van mensen te trekken, informatie te verstrekken en een blijvende indruk achter te laten op de ontvangers. Ze kunnen ook helpen bij het verspreiden van je boodschap en om potentiële klanten hun nieuwsgierigheid te wekken. Door jouw visitekaartjes strategisch weg te geven, kun je in de loop van de tijd mogelijk nieuwe klanten krijgen.

Hier is een nieuwe zakelijke tip voor jou: Gebruik gevouwen folders om je visitekaartjes naar een hoger niveau te tillen. Het helpt om je pitch uit te breiden en geeft je meer ruimte om creatief te zijn met je visitekaartjes.

Brochures

Brochures kunnen fungeren als een fysieke versie van je website. Bedrijven gebruiken ze meestal om hun achtergrond, missie en visie, goederen en diensten en contactgegevens toe te lichten. Deze marketingtools geven je ook een betere kans om het verhaal achter je merk te vertellen en om connectie met je klanten te maken.

Het mooie van brochures is dat ze genoeg ruimte hebben om je merk te promoten zonder alles op te sommen. Toch is het klein genoeg om gemakkelijk te worden gedistribueerd via verschillende marketingstrategieën voor nieuwe bedrijven, waaronder deelname aan beurzen of om deze naar klanten te mailen.

Flyers

Als je op zoek bent naar goedkope maar effectieve marketingtool, kies dan voor flyers. Hoewel het een van de oudste vormen van reclame is, gebruiken velen ze nog steeds succesvol om hun producten en diensten te promoten. Ze zijn goedkoop, handig en gemakkelijk te produceren en te distribueren. Flyers kunnen ook overal worden achtergelaten, inclusief recepties, kassa’s, treinstations of zelfs prikborden.

Flyers, vooral A5 flyers en A4 flyers, hebben voldoende ruimte om de producten en diensten van een bedrijf te promoten en om meer informatie over je merk te geven. Afgezien van jouw producten en diensten, kun je ook essentiële informatie opnemen, zoals de contactgegevens van je bedrijf, je openingstijden en prijzen van je goederen of diensten.

Huisstijl

Investeer in een goed pakket huisstijl artikelen voor je bedrijf. Briefpapier, waaronder bedrukte briefhoofden, enveloppen en zelfs post-it’s, helpen je merk een stijlvol voordeel te geven ten opzichte van je concurrenten. Vergeleken met je concurrenten die dit nieuwe zakelijke marketingmateriaal niet hebben, zal jouw merk professioneler, betrouwbaarder en geloofwaardiger overkomen.

Huisstijl artikelen verhogen consequent maar subtiel de zichtbaarheid en herkenning van je merk. Elke keer dat je bijvoorbeeld brieven of bestanden verstuurt, zet je jouw logo op de voorgrond van je klanten, medewerkers en zakenpartners.

Deze items versterken ook je boodschap, telkens wanneer mensen jouw logo en je merkelementen op het papier herkennen. Ontvangers van je brieven, memo’s of notities kunnen zien hoe jouw merk eruitziet op basis van je briefpapierontwerp.

Productverpakkingen

Zelfs als nieuw bedrijf is het belangrijk om bedrukte verpakkingen te gebruiken voor het stimuleren van het bedrijfsleven. Je productverpakking is het eerste contactpunt dat klanten hebben met jouw merk. Een goed ontworpen verpakking verleidt klanten om je product te kopen. Ze zijn misschien niet de belangrijkste tool, maar ze voegen waarde en kwaliteit toe.

Net als ander marketingmateriaal helpen goed ontworpen productverpakkingen de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van je bedrijf te bevestigen en je reputatie te verbeteren. Klanten twijfelen onmiddellijk aan een merk wanneer de producten in een eenvoudige, simpele verpakking worden geleverd.

Nieuwe zakelijke marketingideeën voor verpakkingen hoeven niet eens duur te zijn. Het gebruik van bedrukte etiketten is een kosteneffectieve verpakkingsoplossing voor elk jong bedrijf, vooral in de detailhandel, de voedingsindustrie of de horeca. Ze zijn kosteneffectief, praktisch, gemakkelijk te ontwerpen en flexibel. Ze kunnen elke gewone verpakking zoals potten, dozen en papieren zakken opfleuren.

Het creëren van goed ontworpen nieuw zakelijk marketingmateriaal voor je merk is een stap richting succes. Jouw eerste marketinginspanningen hoeven niet eens groot te zijn, zolang het maar goed doordacht is en een blijvende indruk achterlaat op nieuwe en bestaande klanten!