Met Trots En Succes De Opening Van Je Winkel Vieren – Met Behulp Van Drukwerk!

Met Trots En Succes De Opening Van Je Winkel Vieren – Met Behulp Van Drukwerk!

Een vijftig jarig bestaan is iets wat veel bedrijven hopen te halen. Jan Willen, de trots eigenaar van HEMA Zaltbommel, kan dit verhaal vertrellen en heeft het ook knallend gevierd. De winkel kreeg een verdiende opfrisbeurt en werd heropend met een groots evenement voor alle trouwe klanten. Alle promotionele materialen, geleverd door Drukzo, zorgden voor een geweldige sfeer en gaf een boost aan de omzet. Een mooi voorbeeld over hoe je drukwerk kan gebruiken om groei in te zetten.

STRANDVLAGGEN

De manier om de aandacht van klanten te trekken in drukke winkelstraten is door strandvlaggen te gebruiken! Aan zichtbaarheid geen gebrek, want ze vallen zo op tussen alle mensen en concurrentie. Bij HEMA werden mensen nieuwsgierig en wilden ze meteen naar binnen om te kijken wat er aan de hand was. Het nieuwsgierig krijgen van klanten was het makkelijkste deel. Nu gaat het om het creëren van de ervaring.

T-SHIRTS

Het hele HEMA team droeg die dag een feestelijk t-shirt met de tekst: ”We zijn terug!”. Het team was makkelijk te herkennen en het leverde leuke reacties op van klanten. Een opgefriste winkel en een geweldig uitziend team maakte (positief!) de tongen los bij klanten. De drempel om naar een medewerker te stappen werd lager, waardoor meer klanten geholpen werden bij het vinden van hun product.

SELFIE FRAME

Bezoekers van het vijftig jarig bestaan hadden de grootste lol met het selfieframe, met de tekst: ”Hoi mam, ik ben bij HEMA!”. De foto’s werden gemaakt met een old-school polaroid camera en dit zorgde voor ruim 134 posts op social media met de hashtag #hemazaltbommel50.

STRANDBALLEN

Het was tevens ook nog eens een heerlijke, zonnige dag. Om het weer te matchen met de sfeer, kregen alle bezoekers een strandbal cadeau. Een klein cadeau als dit tovert op vele gezichten een glimlach en dat is zeker de moeite waard! Laten we toegeven… iedereen vindt het leuk om iets gratis te krijgen.

VOUCHERS

Wie aan HEMA denkt, denkt aan de tompouce – wie kent hem niet? Tot op de dag van vandaag loopt de discussie hoe je de tompouce het beste kan eten. Op de dag van het jubileum werden 250 mensen verrast met een cadeaubon voor een gratis tompouce. Die slaat natuurlijk niemand af! Een enkele tompouce is natuurlijk niet genoeg! De verkoop van tompoucen ging omhoog met 44% op die dag. Je kunt bijvoorbeeld visitekaartjes gebruiken als cadeaukaartjes. Ze zijn nu ook makkelijk te ontwerpen met onze online ontwerptool, Canva!

Het jubileum was een succes! Iedereen heeft ervan genoten en HEMA is weer back on track! Het gebruik van promotiemateriaal voor marketingdoelen of evenementen hoeft niet veel te kosten, zolang je maar de juiste producten kiest voor het juiste doel. Wil je meer inspiratie opdoen over wat jouw winkel kan promoten? Bekijk dan op onze website het gehele productaanbod met onze beste deals!