Flyers & Folders
De Beste Manier om Flyers te Verspreiden
Hoe goed jouw flyer ook is ontworpen en geschreven, het is niet effectief als je het niet bij de juiste mensen krijgt. Hoewel goede inhoud en een goed ontwerp belangrijk is bij flyer campagnes, moet je ook denken aan een goede distributie. Zo bereik je je doelgroep een stuk beter.
Wanneer je jouw distributiestrategie opzet, houd dan het volgende in je achterhoofd:
- Wat weet je over jouw doelgroep? Bedenk wat de beste manier is om ze te bereiken met flyers.
- Wat is de beste locatie? Drukke gebieden zijn uitstekend voor het uitdelen van flyers. Zorg wel dat het een plek is waar jouw doelgroep ook te vinden is.
- Denk aan het weer. Flyers zijn niet gemaakt van het meest weerbestendige materiaal. Zorg daarom dat het weer niet te slecht is wanneer je ze uitdeelt.
- Timing is alles. Denk aan aankomende feestdagen of evenementen en plan daar omheen. Het kan helpen of juist tegenwerken bij het distributieproces.
Wanneer je hebt nagedacht over al deze factoren, kun je gaan kiezen voor een uitdeelstrategie. Hier zijn een aantal van de beste manier om flyers uit te delen.
Persoonlijk
Kies voor het persoonlijk uitdelen wanneer je een pro-actieve aanpak wilt die zorgt voor een hoge betrokkenheid bij de klant. Mensen vinden het moeilijk om nee te zeggen tegen iemand die flyers uitdeelt, dus deze persoonlijke aanpak zal klanten beter helpen om jouw merk te herinneren.
Tip: Train je distributieteam om een korte sales pitch te geven aan voorbijgangers. Om de geloofwaardigheid te verhogen, kun je ze kleden in speciale bedrukte uniforms.
Laat een Stapel Achter in een Druk Gebied
Je kunt ook een rek met flyers neerzetten in het openbaar. Het is een minder directe manier die meer leunt op het ontwerp en de inhoud van de flyer. Zelfs als er een klein risico is op beschadiging aan je flyers, is het toch een goede manier om op te vallen in drukke gebieden.
Tip: Plaats flyers in drukke wachtgebieden zoals een lounge, busstation of treinstation. Perfect leesmateriaal voor mensen die moeten wachten.
Business-to-Business
Zorg voor goede relaties met lokale bedrijven, zeker wanneer de industrie waarin ze werkzaam zijn relevant zijn voor jouw zaak. Maak een deal waar jullie allebei iets aan hebben. Een simpele afspraak is het neerleggen van flyers in elkaars winkel.
Een voorbeeld: Wanneer jouw zaak huizen renoveert, kun je je flyers achterlaten bij een meubelzaak.
Direct Mail Marketing
Voor snelle flyer bezorging, kun je je flyers naar de huizen van klanten sturen. Zo maak je handig gebruik van je klantendatabase, zeker wanneer die adressen van klanten bevatten.
Manieren om het uit te voeren:
- doe de flyers zelf op de post
- zoek een specialist in flyerbezorging
- neem deel aan gedeelde flyerbezorging, zodat jouw flyers met andere flyers meegaan op de post
Deur tot Deur
Als je flyers binnen jouw gemeenschap wilt verspreiden, is deur tot deur bezorgen de beste manier. Je kunt gemakkelijk door de buurt lopen en flyers door de brievenbus doen.
Hoewel deze methode goedkoop is, kost het een hoop tijd en mankracht. Het is ook een stuk passender voor lokale marketing dan wanneer je een groot gebied wilt bereiken.
Multi Drop Distributie
Wil je specifieke klanten of een specifiek gebied bereiken? Dan kun je je flyer in een lokaal tijdschrift of krant laten plaatsen. Zo komt het bij alle abonnees terecht. Hoewel deze strategie meer geld kost, bereik je wél de juiste mensen.
Elevator Pitch
Wat is er saaier dan in de lift staan? Red mensen van hun verveling en geef ze een flyer. Het is misschien een onverwachte manier van het uitdelen van flyers, maar het zorgt ervoor dat je flyers de aandacht krijgen die ze verdienen. Zorg dus dat je altijd wat flyers op zak hebt voor wanneer je een keer in de lift staat.
Flyers zijn krachtige marketingmiddelen. Laat het slordig uitdelen niet in de weg zitten van het grote potentieel. Bedenk de beste manier om je flyers te verspreiden en maak er het beste van voor jouw merk!