Drukwerk is nog steeds hip

Drukwerk is nog steeds hip

De welbekende IKEA catalogus is het meest gedrukte boek ter wereld. De totale oplage overstrijkt wereldwijd zelfs de 208 miljoen in 2013. Een ongelofelijk aantal en meer dan dubbel het aantal gedrukte bijbels. Dat drukwerk nog steeds hip&happening kan zijn bewijst IKEA dit jaar door het lanceren van een hilarische commercial gebaseerd op de bekende Apple events onder de naam bookbook.

Spoileralert! In dit fimpje legt IKEA’s Chief Design Guru uit hoe mooi en handig alle ‘nieuwe’ features zijn van deze 2014 Catalogus. Van het heen-en-weer schakelen tussen pagina’s, het gelijktijdig kunnen werken met alle familieleden tot het razendsnel laden van iedere pagina. Niets lijkt onmogelijk met deze supercoole catalogus.

Dit is met recht een geniale zet te noemen en levert IKEA en de nieuwe catalogus veel extra reclame op. Dat IKEA daarnaast nog structureel haar catalogus – naast online ook – offline blijft verspreiden geeft ook aan dat zij de waarde en opbrengst hiervan nog steeds hoog acht. Het enkel digitaal verspreiden van de catalogus zou een enorme besparing opleveren maar toch kiest IKEA er bewust voor dit niet te doen.