Drukzo en klantcontact, hoe zien wij dat?

Drukzo en klantcontact, hoe zien wij dat?

Klanten zijn het hart van Drukzo. Daarom is het klantcontact bij ons ook zo belangrijk. Lees hier hoe we dit doen en pas optimaal klantcontact ook zelf toe.

Klantcontact en bereikbaarheid is voor ons erg belangrijk, omdat we willen dat klanten zich op hun gemak voelen en het makkelijk voor ze is om ons te bereiken. Daarom is Drukzo ook een ‘je’ bedrijf, het contact wordt persoonlijker zodra beide partijen zich op hun gemak voelen en elkaar met je kunnen aanspreken.

Daarnaast is de bereikbaarheid ook erg belangrijk. We zijn telefonisch, per mail, via de chat en Whatsapp bereikbaar. Voor veel klanten is het nieuw dat we ook op Whatsapp bereikbaar zijn, dit is ook nieuw voor ons! Maar er worden veel vragen via de Whatsapp gesteld, en we merken dat er behoefte is naar dit soort contact. Ook dit maakt het persoonlijker, en dat willen wij graag.

Tips om je klanten makkelijk contact te laten maken en goed bereikbaar te zijn

1. Website moet informatief zijn

Zorg dat er op je website zoveel mogelijk informatie staat, vragen die je zelf als klant ook snel wilt vinden op een website. Als je zelf geen genoeg kennis hebt, hoe het makkelijk is voor de klant om informatie uit te vinden, laat er dan een professioneel naar kijken.

2. Telefonisch goed bereikbaar zijn

Zorg dat je bedrijf altijd telefonisch bereikbaar is, laat de klant ook kiezen uit een telefoonmenu. Zo worden de klanten direct met de goede afdeling verbonden. Daarnaast is het belangrijk om duidelijk en vrolijk de telefoon op te pakken!

3. E-mails van de klant zo snel mogelijk beantwoorden

Als een klant een mail stuurt, probeer deze dan zo snel mogelijk te beantwoorden. Drukzo beantwoordt zijn mails binnen één uur. Stel voor jezelf een doelstelling op, en hou je hier ook aan. Dit creëert duidelijkheid voor de klant en voor jezelf.

4. Alle andere manieren

Er zijn nog veel andere manieren, zoals de chat en Whatsapp. Dit verschilt per bedrijf, de meeste bedrijven hebben bijvoorbeeld geen chat. Dit is afhankelijk van de branche waarin zij zich bevinden. Social media is momenteel een hype, en klanten zoeken het contact via social media op. Hier moet als bedrijf zijnde goed op ingespeeld worden, en er moet gezorgd worden dat er elke dag iemand actief is op social media en de berichten in de gaten houdt.

Heb jij nog verdere tips om klantcontacten te verbeteren? Laat het me dan weten in de reacties hieronder.