4 tips om jouw horecazaak te promoten

Eindelijk. De lente is weer begonnen. Het zonnetje gaat voorzichtig weer schijnen en de terrassen lopen vol. Dat is natuurlijk ontzettend goed nieuws voor elk restaurant, café en hotel. De drankvoorraad staat klaar en het personeel heeft er zin in. Nu hoeven de klanten alleen nog maar aan te schuiven.

Dat laatste is natuurlijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan. De concurrentie in de horecawereld is namelijk moordend. Overal om je heen schieten de nieuwste restaurants en café’s uit de grond. En dat terwijl iedereen moet strijden voor dezelfde klanten. Hoe maak je het verschil en zorg je dat jouw zaak deze zomer ramvol zit?

Promoot je horecazaak anders

Natuurlijk zijn er tegenwoordig talloze dingen die je kunt doen om je zaak online te promoten, maar voor horeca zijn ook de traditionele manieren van adverteren nog erg effectief. Je kunt hierbij denken aan flyers om uit te delen op straat, spandoeken om op te hangen en posters. Je kunt echter nog veel meer doen om jouw zaak zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor voorbijgangers. Denk aan bedrukte T-shirts voor de werknemers, verpakkingen voor afhaalmaaltijden en waterflesjes.

Tip 1: Wees origineel

Allemaal mooie opties, maar waar moet je nu echt op letten? Onze eerste tip ligt voor de hand, maar: wees origineel. Je boodschap blijft immers het langst hangen als deze ook echt onderscheidend vermogen heeft. Dat kan zitten in het ontwerp wat je op het drukwerk zet, maar ook in de gekozen tekst, of juist het aanbod wat je doet. Laat je creativiteit de vrije loop!

Tip 2: Zorg voor Consistentie

Het is belangrijk dat de communicatie vanuit jouw bedrijf zoveel mogelijk eenduidig is. Dat wil zeggen dat je moet kiezen voor een vaste huisstijl en boodschap die in al jouw bedrukte marketingmiddelen terugkomen. Op deze manier versterken alle middelen elkaar en zorg je ervoor dat bezoekers je boodschap op den duur leren herkennen.

Tip 3: De Details Maken het Verschil

Natuurlijk zijn mooie reclameborden, flyers en posters belangrijk, maar er zijn ook minder voor de hand liggende producten die je kunt laten bedrukken voor jouw horecazaak. Denk bijvoorbeeld aan frietdoosjes, entreekaarten, placemats en zelfs cocktailprikkers. Het verwerken van jouw merk en reclameboodschap in dit soort producten blijft mensen vaak veel meer bij en zorgt ervoor dat ze sneller terug zullen komen.

Tip 4: Goodies

Je kunt ook denken aan leuke goodies om mee te geven aan klanten. Dit is voor de klant een leuk aandenken aan de gezellige tijd die ze hebben gehad, terwijl jouw merk zich tegelijkertijd heel organisch verspreidt. Een win-win situatie dus! Mogelijke relevante goodies voor jouw restaurant, café of hotel zijn stickers en ballonnen.

Aan de slag!

We hopen dat je nu genoeg inspiratie hebt opgedaan om jouw horecazaak eens goed in het zonnetje te zetten. Bekijk hier al het horecadrukwerk in ons assortiment.