9 Creatieve Zomer Marketingcampagnes

9 Creatieve Zomer Marketingcampagnes

Zeg hallo tegen de zomer! Het is weer de tijd van het jaar dat iedereen lekker naar buiten gaat, naar het strand of het zwembad. Aangezien iedereen buiten is, is het goed om je marketingskills ook buiten in te gaan zetten.

Vind de inspiratie die je nodig hebt om jouw zomercampagne te verzinnen met deze 9 creatieve voorbeelden:

1. Als Twee Druppels Water

Campagne: “An Essential Part Of All Your Summer Activities” door Pan Pepin

Is het een hotdog? Is het een raft? Waarom kan het niet beiden zijn? Deze leuke zomercampagne door Pan Pepin laat handig zowel de producten als de leuke zomeractiviteiten van het merk zien. Het is niet te ontkennen dat het combineren van hot dogs en raften een topidee is.

2. Fruit Fun 

Campagne: “Fresh All Summer” door Calgary Farmers’ Market

Wat is beter dan een koud stuk watermeloen in de zomer? Niks toch? Fruit wordt vaak gebruikt in veel zomercampagnes. Calgary Farmers’ Market lanceerde een serie posters met uitgekerfd fruit. Deze kiwi ziet er toch geweldig uit in bikini?

3. Eén Hapje Maar

Campagne: “10th Anniversary of Shark Week” door Discovery Channel

Wow, nam een haai nu echt een hap uit die s…? Rustig maar, het is slechts de creatieve marketingcampagne van Discovery Channel’s Shark Week. Ze printten een Shark Week afbeelding op turfborden en plaatste deze op allerlei populaire stranden. Sommige mensen zullen er best van zijn geschrokken, wat betekent dat ze het zich in ieder geval zullen herinneren.

4. Levensgroot

Campagne: “Sprite Human-Sized Soda Machine” door Sprite

Dat noemen we nu creatief. Sprite heeft hun zomer marketingcampagne naar een hoger niveau getild door deze strandgangers een echte Sprite douche te geven. Na het nemen van een limonadedouche, kregen ze daarna van werknemers een gratis drankje. Hoe kun je hier als klant nu niet vrolijk van worden?

5. Print-tech

Campagne: Nivea Solar Ad Charger door Nivea

Technologie en drukwerk gaan hand in hand. Deze combinatie zorgt voor geweldige creatieve ideeën voor jouw zomermarketing. Nivea maakte een tijdschrift print met een simpele oplader die werd verbonden aan een klein zonne-energie apparaat. Hiermee konden strandgangers hun telefoon opladen. Het was niet alleen een creatieve en innovatieve marketingactie, het herinnerde mensen ook aan de voordelen van de zon.

6. Gratis

Campagne: Free Flip Flops & Towels Ads door Lemon & Paeroa

Heb je wel eens voor je leven gerend toen je je besefte hoe heet het zand eigenlijk was op het strand? Zat je wel eens zonder handdoek om jezelf af te drogen, omdat hij al helemaal onder het zand zat? Lemon & Paeroa lost al jouw problemen op met deze campagne. Ze plaatsten speciale en gratis strandhanddoeken door de gehele stad. Ze plaatsen ook reclameborden waar mensen een paar slippers konden ophalen. Deze freebies zullen de ontvangers zeker enthousiast maken voor de zomer.

7. Spelen met Licht

Campagne: McDonald’s Bus Shelter Blinds door McDonald’s

Een beetje schaduw vinden tijdens een dag in de volle zon kan erg goed voelen in de zomer. McDonald’s zorgt voor meer plekken met schaduw met deze unieke billboards bij bushaltes. De bewegingssensor heeft het door wanneer er iemand in de halte staat en zorgt op dat moment direct voor schaduw.

8. Even Afkoelen

Campagne: Lipton’s Interactive Bus Stop Ad

Zorg voor leuke ervaringen met jouw zomermarketing die mensen vervolgens associëren met jouw merk. Neem bijvoorbeeld deze bushaltes die Lipton onder handen heeft genomen. Lipton gebruikte de busstations om een koele mist te verspreiden wanneer er op een knop werd gedrukt. Zo kunnen de mensen even een fris gevoel krijgen, wat ze vervolgens associëren met Lipton.

9. Word Persoonlijk

Campagne: Share-A-Coke Campaign door Coca-Cola

Weet je wat een goed idee is? Persoonlijk contact zoeken met klanten. In Coca-Cola’s “Share a Coke” campagne, werden de namen en koosnaampjes van mensen gedrukt op flessen, op de plek waar normaal gesproken het iconische logo te vinden is. Het spelen met de veelzijdige betekenis van het woord ‘delen’ zorgde voor een hit op sociale media.

De zomertijd inspireert sommige merken tot de leukste marketingcampagnes. We hopen dat jij nu ook de inspiratie hebt om creatief om te gaan met jouw volgende campagne. Welke campagne vond jij het leukste? Laat het weten in de reacties!