Marketing
8 Creatieve Marketingactiviteiten rondom Pasen
Feestdagen zijn geweldige momenten voor bedrijven om creatief te zijn met de promotie van hun product. Het is altijd leuk om te zien welk merk de slimste manier heeft gevonden om elementen van Pasen mee te nemen in hun marketingcampagnes. Voor Pasen worden vaak religieuze symbolen, eieren, chocolade en konijnen gebruikt. Hieronder vind je onze acht favoriete campagnes rondom Pasen om jou alle inspiratie te geven die je nodig hebt voor jouw eigen campagne.
1. Kolner Zoo
Het paasei is een symbool van leven en hergeboorte. Deze poster van de Kolner Zoo speelt met deze symboliek en laat een aantal babydiertjes iedereen een vrolijk Pasen wensen. Dit is een geweldige manier om te laten zien wat voor mooie dieren er in de dierentuin zijn, terwijl je tegelijkertijd speelt met Pasen.
2. Stabilo Boss
Stabilo is altijd slim geweest in het tonen van de productkwaliteiten in hun reclames. In hun marketingcampagne voor pasen laten ze zien hoe Stabilo Boss Highlighters gemakkelijk dingen laten opvallen. In plaats van met tekst, kiezen ze ervoor om het beeldend te beschrijven.
3. Glas in Lood Effect
Pasen is een religieus evenement dat zich richt op de heropstanding van Jezus Christus. Deze krachtige boodschap door Saatchi & Saatchi Sydney herinnert ons eraan dat we niet té dichtbij God moeten komen door dronken achter het stuur te kruipen. Hoewel het slim en grappig is verzonnen, herinnert het je aan de heftige consequenties van onverantwoordelijk rijgedrag.
4. Chocolade Humor
Deze slim verzonnen poster door Kaefer Confiserie is voorzien van twee chocoladekonijntjes. De linker wenst de ander een vrolijk Pasen. Helaas kan het andere konijntje deze boodschap niet horen, aangezien iemand zijn oren heeft opgegeten. Dit is een simpele maar grappige en schattige poster. Tegelijkertijd is het ook erg herkenbaar – iedereen begint bij de oren, toch?
5. In de Geest van Pasen
In de geest van het Paasfeest, veranderde Target zijn klassieke ronde logo in de vorm van een ei. Het is eenvoudig, maar erg rechtdoorzee en memorabel. Het is een speelse en unieke manier om een logo te gebruiken in marketing.
6. Op Jacht
Dierentuinen zijn de beste plekken om naar zoektocht naar Paaseitjes te organiseren. De dierentuin van Singapore verzon deze slimme marketingcampagne met een slang die een ei lijkt te verteren. Hoewel het echte evenement waarschijnlijk zonder slangen wordt georganiseerd, is het toch een spannende en intrigerende manier om de interesse te wekken.
7. Chocolade Reputatie
We zien chocolade vaak als een ‘guilty pleasure’. Het chocoladekonijn in deze reclame ziet er wat kwaadaardig uit, bijna als Chuckie de moordlustige pop met zijn grote keukenmes. Nestle’s campagne voor zijn magere chocolade mousse benadrukt dat er gezondere alternatieven zijn die beter zijn voor de lijn.
8. “Ei”
Zelfs producenten van scheermesjes doen mee met Pasen. Het is een erg simpel concept. Gebruik een kaal hoofd dat op een ei lijkt. Zo besteedt Wilkinson enerzijds aandacht aan Pasen en anderzijds aan de kwaliteiten van zijn scheermesjes.
De feestdagen inspireren veel bedrijven om creatieve marketingcampagnes te verzinnen voor Pasen. Vergeet niet onze paasproducten te ontdekken voor je eigen gepersonaliseerde campagne. Verzin jouw eigen marketing ideeën voor Pasen en deel ze in de reacties hieronder!