Buitenreclame, Marketing
8 Creatieve Ideeën voor Buitenreclame
Dus je weet dat je aan buitenreclame wilt doen, maar nog niet precies zeker hoe? Of welke middelen je moet gebruiken? Hier zijn 8 ideeën om je te inspireren voor een spetterende marketingcampagne in de buitenlucht.
1. Lachen met Vlaggen
Gebruik vlaggen en beach flags om de aandacht van potentiële klanten te trekken, zelfs vanaf een afstandje. Bedruk je vlag niet met teveel informatie, zodat je boodschap in een oogopslag duidelijk is.
Zie jouw vlaggen als gasten op een feestje – hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
2. Creatieve Reclameborden
Signs and panels are a very flexible marketing tool and can be used for almost any occasion or event in almost any way you can think of. They’re sturdy as they are made of materials that meant to withstand hard weather such as foam or aluminum.
Order a contour cut panel to enhance the message of your banner. As the sun strikes the die-cut panel at an angle, it casts a shadow saying, “Take a break from the sun”. This creative banner emphasises the importance of protecting your skin from harsh UV rays.
3. Muur Advertenties
Walls are the perfect space for advertisement. You can be as creative with your marketing as you want with walls. You can put posters, stick on vinyl stickers, or even paint a mural to advertise your brand. This creative vinyl, used to promote the skiing industry in Alberta, Canadawas is placed behind a steel bench and makes it appear that the person sitting on the bench was on a ski lift.
4. 3D Reclame
In de reclamewereld draait het allemaal om onderscheid maken. Veel merken proberen de rest een stapje voor te zijn door 3D componenten toe te voegen aan hun billboards, stoepborden of posters. 3D objecten in de reclame zijn erg effectief in het trekken van aandacht.
5. Het Openbaar Vervoer
Outdoor marketing is found everywhere including bus stations, train platforms, taxi ranks, where people need to wait, a marketing opportunity can be found! Take advantage of the waiting time by exposing the commuters to your ads. It can be as simple as putting up a poster at a bus station or completely covering trains with vinyl sticker advertisements.
6. Sticker Marketing
Stickers are an often overlooked form of outdoor marketing. Though usually used as decoration, they’re a very effective and fun marketing medium. There’s no limit on how you can get creative with sticker advertising at a seriously low cost. It can take the form of anything and be stuck on any surface including doors, windows, floors, and even inside sinks!
7. Marketing met Straatmeubilair
Meubel Reclame is een ander idee voor buitenreclame dat niet alleen zorgt voor aandacht, maar mensen ook écht lang bijblijft. KitKat begrijpt dit, en voert het erg goed uit door de slogan “have a break, have a KitKat” tot leven te wekken. Strandstoelen en paraplu’s zijn een andere manier om dit te doen op een zonnige dag.
8. Interactieve Buitenreclame
Vandaag de dag reageren consumenten beter op reclame die ze een unieke en memorabele ervaring kan bieden. Technologie heeft marketeers ontzettend geholpen in het verzinnen van nieuwe manieren voor creatieve merkinteractie.
Eén geweldig voorbeeld is de NHS Virtuele Bloeddonatie campagne die zich erop richt om mensen aan te moedigen bloed te doneren en te laten zien hoe belangrijk het is. In hun campagne laten ze patiënten zien die bloedtransfusies nodig hebben via een digitaal billboard. Voorbijgangers krijgen een sticker om op hun arm te plakken, welke vervolgens wordt gescand door een smartphone. De smartphone simuleert vervolgens een bloedtransfusie vanuit de arm. Terwijl je virtueel bloed geeft, begint de patiënt op het digitale billboard er langzaam aan gezonder uit te zien naarmate de zak met bloed wordt gevuld.