10 Voorbeelden van Succesvolle Beurs Stands

10 Voorbeelden van Succesvolle Beurs Stands

Om de beste beursstand te hebben, moet je een goed verhaal vertellen aan de bezoekers over jouw bedrijf, producten en diensten. Probeer een onuitwisbare indruk achter te laten, zelfs na het einde van de conferentie. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?

Het bekijken van verschillende voorbeelden van geslaagde beurs stands kan heel erg behulpzaam zijn. Hier zijn een aantal van de beste beursstands om de juiste inspiratie op te doen:

1. Alles in Een

Beursstand Foto: Bright Agrotech beurs display

Sla twee vliegen in een klap met een zowel creatieve als functionele display in je beursstand waarmee je gegarandeerd de aandacht trekt. Een goed voorbeeld krijg je van Zipgrow (voorheen bekend als Bright Agrotech), een startup die een beurswand maakte die tegelijkertijd functioneerde als een product toonbank en een demonstratie gaf van hun producten en diensten.

2. Thema Eerst

Referentie: Portfolio Pagina van Fernleigh Design voor het Real Food Festival

Laat je leiden door je thema en wees duidelijk over wat je wilt promoten. Fernleigh Design richtte een beursstand in die verse en organische producten uit Wales moest promoten. Alle producten, zoals de borden, beursmeubilair en andere producten ademen een boerderij thema dat staat voor het organische en verse thema.

3. Interactief en Aantrekkelijk

Bron: Best Trade Show Booth at Natural Products Expo West 2015 – Nature’s Path

Geef alle bezoekers van het evenement een unieke ervaring. Probeer daarom eens iets anders te verzinnen dat de standaard look van beurs stands. De stand van Nature’s Path verlegt ook de grenzen. Ze maakten een memorabele en interactieve boomhut display waar je daadwerkelijk in kunt klimmen. Om de nadruk te leggen op de focus op duurzaamheid, hebben ze milieuvriendelijke materialen gebruikt voor de display.

4. Elegant en Uniek

Beurs Display Foto: Novel Ingredients Beurs Display

Een eenvoudig ontwerp kan nog steeds elegant en uniek zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Novel Ingredients, die een simpele maar creatieve display maakten door kleine ruimtes te maken voor één-op-één gesprekken. Een deel van het team praat mensen in intieme gesprekken, terwijl het open gebied algemene informatie biedt door middel van bedrukte meubels en LED displays.

5. Kleine Ruimte, Grote Impact

Bron: E.C Carpets Feature Pagina

Maak optimaal gebruik van de geboden ruimte, hoe klein of groot deze ruimte ook is. Beperkte ruimte betekent niet een beperkt design. Zie ook dit mooie voorbeeld van E.C. Carpet. Toen er horizontaal geen ruimte meer was, besloten ze het luchtruim te kiezen. Ze lieten een beurswand op maat maken van de vloer tot het plafond, waardoor de ruimte direct een stuk groter leek. De frisse kleuren met de witte attributen geven de beursstand een frisse uitstraling.

6. Kleurontploffingen

Bron: The Store pop-up shop at tradeshow showUP, Amsterdam – Nederland

Leuk je beursstand op met de flitsende kleuren. Slim kleurgebruik kan ervoor zorgen dat je opvalt. Dit voorbeeld van The Store is hier een erg goed voorbeeld van. Door het kleurgebruik kunnen de bezoekers hun producten in een ander daglicht zien dan simpelweg in hun winkels.

7. Beoordeel een Boek Nooit op de Kaft

Bron: Schüller Möbelwerk stand bij EuroCucina 2018 door Dart, Milaan – Italië

Vergis je niet in uiterlijk. Aan de buitenkant is de beursstand van Schüller Möbelwerk door Dart een eenvoudige en moderne samenstelling van blokken met het logo. Aan de binnenkant wordt je echter verrast door een donkere, luxe keuken en eetruimte. Dit soort design kan echt indruk maken op de bezoekers en zal ervoor zorgen dat mensen over je blijven praten.

Bron: Schüller Möbelwerk stand bij EuroCucina 2018 door Dart, Milaan – Italië

8. Maak Gebruik van Technologie

Bron: The Wonderwall door 2LK (voor Intel)

Gebruik technologie in je beursstand ontwerp om je concurrenten te slim af te zijn. Het geeft je stand een extra dimensie en kan zorgen voor een onvergetelijke ervaring voor de bezoeker. Neem bijvoorbeeld de Wonderwall, een LED scherm met honderdmiljoen pixels van Intel. De bewegingssensor detecteert bewegingen van de aanwezigen en maakt coole effecten rondom die bewegingen. Het team maakte gebruik van deze technologie om hun presentatie krachtiger te maken.

Je beeldschermen hoeven natuurlijk niet zo groot en interactief te zijn als de Wonderwall. Je kunt de menigte nog steeds verwonderen door simpelweg een hele mooie video te maken voor de presentatie over jouw bedrijf.

9. Simpel Concept, Geweldige Executie

Bron: SplashTacular

Een simpel concept kan ijzersterk worden met de juiste executie. Spashtacular, een glijbaan fabrikant uit Amerika, had het idee om een stand te maken waarbij bezoekers het gevoel krijgen in een glijbaan te zitten. Ze maakten een cilindervormige stand en projecteerden waterreflecties op het dak. Erg goed gelukt.

10. Een Beetje Verlichting

Bron: The Best of CES 2017

Zorg voor goede verlichting om de look van je beursstand helemaal af te maken. Fasetto LLC’s beursstand op de International Consumer Electronic’s Show in 2017 was al indrukwekkend met de gigantische en goed ontworpen ruimte met een grote sculptuur. De paarse verlichting maakt het echter helemaal af. Het maakt de sfeer een stuk bijzonderder. Probeer ook eens te experimenteren met gekleurde verlichting bij jouw stand.

Het is een stuk gemakkelijker om creatief bezig te gaan met de juiste inspiratie. We weten daarom zeker dat ook jij een meesterwerk van een beursstand zal ontwerpen!