Huisstijl, Producten
10 Geweldige Manieren om Huisstijl Drukwerk te Gebruiken
Wil jij adverteren op een manier die zowel invloedrijk als functioneel is op een dagelijkse basis? Dan heb je huisstijl drukwerk nodig. Etaleer je merkidentiteit door kantoorartikelen te voorzien van jouw logo. Ze zijn zowel bruikbaar op het werk, maar ook een waardevol marketingmiddel dat staat voor een professionele uitstraling richting de klant.
Het ontwerpen van een samenhangende verzameling kantoorartikelen in jouw huisstijl kunnen wonderen doen voor de uitstraling van jouw bedrijf. Haal inspiratie uit deze schitterende voorbeelden:
1. Minder is Meer
Soms komt een merk van een bedrijf pas echt goed tot zijn recht wanneer er een minimalistische benadering is ten opzichte van de bedrukte kantoorartikelen. Het ontwerp van We Prince Nice Things heeft een goede samenhang, ondanks het feit dat er weinig elementen worden gebruikt. Het leunt op kleuren en lijnelementen om te zorgen voor consistentie van visitekaartjes tot briefpapier. Hoewel het minimalistisch is, voelt het tegelijkertijd heel menselijk.
2. Onverwachte Branding
Elke industrie kan er interessant uitzien met de juiste branding. Een fris kleurpalet, gekleurde handschoenen in sprekende handbewegingen en simpele typografie geven een gevoel van klassen en charme in al jouw huisstijl drukwerk. Je had vast niet gedacht dat dit een schoonmaakbedrijf was, of wel?
Een Subtiele Verwijzing
Als je graag een treffende, maar niet te drukke branding wilt, kun je deze huisstijl van Mylène Poisson Sommelière als inspiratie gebruiken. Hoewel niemand normaal gesproken waterkringen op zijn tafel wilt, hebben ontwerpers verschillende soorten variaties gemaakt van wijnkringen op visitekaartjes enveloppen en briefpapier. Deze wijnvlekken verwijzen naar het werk van de wijnexpert.
4. Variaties
Wie houdt niet van een kleine verandering op zijn tijd? Bedrijven die zich richten op kinderen gebruiken vaak veel kleuren en verschillende vormen voor hun branding. Deze ontwerper heeft drie verschillende patronen gemaakt en gebruikt in alle kantoorartikelen zoals enveloppen en bedrukte notitieblokken.
5. Stijlen Combineren
Zelfs ontwerpers hebben hun eigen bedrukte kantoorartikelen. Enerzijds om zelf te gebruiken, anderzijds om hun merk wat extra uitstraling te geven. Deze kantoorartikelen van de grafisch ontwerper Pauline Castañeda heeft een thema van organische stijlen. Deze look zit in al het huisstijl drukwerk verweven, van de visitekaartjes tot de PVC tape.
6. Het Zit Allemaal in het Patroon
Hoe kun je je bedrijfsbezit beter etaleren dan door ze mee te nemen in je bedrijfsidentiteit. Wanneer iemand je een brief of visitekaartje geeft van Zoo Negara Malaysia, weet je gelijk wat voor dieren ze daar hebben door de eenvoudige illustraties.
7. Pret Zonder de Chaos
Hoe maak je jouw drukwerk leuk en speels zonder het te overladen met ladingen aan grafische elementen. Laat je inspireren door de Arzábal Food Truck. Deze gebruikt een minimalistische benadering, terwijl het ontwerp nog steeds leuk blijft. Dit komt door het kleurenpalet en het confettipatroon. Ze hebben ook verschillende designs gemaakt van de maaltijden die ze aanbieden als extra elementen voor hun website en bedrukte voedselbakjes.
8. Precies Mijn Type
Als je niet houdt van te drukke kantoorartikelen, hebben we dit simpele ontwerp voor je gevonden. Dit design leunt met name op de sterke letters. Paréntesis Studio gebruikt een dikgedrukt logotype en kleurschema voor hun merkidentiteit. Het extra cirkelvormige element vertegenwoordigt de Puerto Ricaanse roots van het bedrijf.
9. Subtiel
Deze huisstijl van Top Roller draait om subtiliteit. Het hele idee achter hun branding gaat om hun rolgordijnen van hoge kwaliteit. De patronen, kleuren en zelfs het logo hint naar het product. Elk element werkt samen om een gevoel van degelijkheid en klasse uit te stralen.
10. Ouderwetse Uitstraling
Laat in je huisstijl drukwerk zien waar jij je inspiratie vandaan haalt. Het ontwerp van The Barbary viert verschillende locaties zoals Spanje en Marokko, de inspiraties voor de uitstraling en het eten van het restaurant. Het gebruikt dan ook elementen van antieke kaarten en illustraties. De eenvoudige typografie en kleuren geven het design een gevoel van warmte en diepte.
Ben jij overtuigd dat simpelweg reclame maken niet de enige manier is om de aandacht te trekken voor jouw merk? Bouw jouw merk vandaag nog en maak je eigen huisstijl drukwerk!